Developer blog (all entries)

Első kitekintésként a nem lemezalapú alkotások felé, ezúttal a Nichijou (日常) nevű anime kissé furcsa kinézetű varjúját készítettem el. A dolog borzasztó egyszerű, mivel az egész állat egy kúp, nyakában egy kendővel. A testét, meg a talapzatot fából készítettem el, a lábai vas drótból vannak, ez körbefogja a talapzatot, amitől stabilan megáll. A kendőre filcet használtam, miután többszöri próbálkozásra sem sikerült szövetből megcsinálni, mivel túl kicsi ahhoz, hogy rendesen megkössem. A filccel viszont tudtam csalni és háromszög helyett egy speciális formát vesz fel (lásd képek), illetve a csomó helyén egyszerűen csak össze van varrva.

hun Metál medál

January 14, 2017,Handicraft

Továbbvíve a keltacsomó dizájnját, született ez a nagyon metál, pentagrammát ábrázoló nyaklánc. Itt most 5 darab lemezből áll, ezeknek a végeit szegecseltem össze, aztán csiszoltam egymáshoz. Hogy a szerkezete merevebb legyen, még a közepénél is elláttam szegecsekkel. Az egyik csúcsán a szegecs egy lyukszegecs, így annál fogva ráköthető egy nyakláncra.

A rozsdát elkerülendő, most két rétegben fújtam le átlátszó akryl lakkal, majd meglátjuk ez mennyit ér. Egyszer majd kitanulom a galvanizálást is, és azzal már biztosra fogok menni.

Sajnos az eredeti két lehetséges billentyű, amik között lehetett váltogatni, nem bizonyultak elegendőnek, így eljött a továbbfejlesztés ideje!

Először is a kapcsoló az oldalán már régóta zavart, nem így akartam eredetileg, csak akkor nem volt jobb ötletem. Most az aljára került egy toló kapcsoló, aminek a pöcke épp csak kilóg. Sőt, kettő is, így most már 4 féle billentyűgomb közül lehet választani, ezek pedig a Space, Pause, F11 és a Scroll Lock.

A régi kapcsoló helyén keletkező lyukra egy vaslemezt csavaroztam fel és az egész dobozt lefestettem feketére.

A Vasparittya program is kapott egy új funkciót, mint az a videón is látszik, bármelyik gomb megnyomására felvillantja a Scroll Lock led-et a billentyűzeten, ami a nagy piros gombra van közve. Persze az időtartam állítható, vagy ki is lehet kapcsolni teljesen.

hun Megújult weboldal

November 19, 2016,Software

A sok-sok kézműves poszt mellett úgy tűnhet, hogy végleg felhagytam a szoftverekkel, de ne tévesszen meg senkit sem a látszat! Tény, hogy a munka mellett kevesebb időm van, és munkából hazajőve még kevesebb kedvem, elvégre bent is ugyanezt csinálom napi 8 órában, de ilyen könnyen nem adom fel.

Az utóbbi hetekben a weboldalamat írtam át Bootstrap keretrendszer alá, ehhez a teljes dizájnt újra kellett írni, úgy, hogy minden tartalom automatikusan igazodjon az éppen aktuális képernyő mérethez. Ennek eredményeként a weboldalam mostantól elérhető asztali gépről, tabletről és telefonról is egyaránt!

A következő, amit ezután csinálni fogok – nem, még mindig nem Codename Z, de jön az is – hogy a körmére nézek a mostani publikált munkáimnak és kijavítok pár dolgot amit már egy ideje tervezek, elvégre nem a mennyiség, hanem a minőség a fontos.

Mivel a legutóbbi faragott dísztökjeim pár nap után elfonnyadtak, most egészen más irányból közelítettem meg a dolgot. A korábbi munkáim mintájára készítettem egy vas és bőr tököt. Az akasztós megoldást teljesen elvetettem, mert nem volt túl praktikus, így visszatértem a mágnesekhez, amit annyival még megspékeltem, hogy a mágnes a bőr alá került, így a tök háta teljesen üres maradt, ami esztétikusabb is, meg a mágnest se kell félteni, hogy netán leszakadna.

Hogy teljes legyen a Halloween-i faragványok tárháza, a tök mellé még készült egy apró koponya hűtőmágnes is.

A dolgok árnyoldala viszont, hogy a korábbi vas alapú munkáimnál rozsda kezdte el felütni a fejét, ráadásul rendkívül hamar és a védőlakkon keresztül is. Ez főleg azoknál a munkáimnál jött ki, amiket géppel csiszoltam le. Amit még kézzel, mint pl. a Skyrim-os, ott ez nincs, de ez az, amelyiknél írtam is, hogy fél órán át csiszoltam és még mindig voltak rajta foltok az eredeti védőborításból. Amíg nem találok megoldást, visszatérek az alumíniumhoz, és vasat legfeljebb festék alatt alkalmazok.

De persze minden rosszban van valami jó is, volt egy korábbi szándékos rozsdásító próbálkozásom, csak ott a vasat még szintén kézzel csiszoltam, alighanem emiatt maradt el a hatás. Fogok csinálni pár új kísérletet, és ha működik, akkor végre megcsinálhatom a Quake logóját tökéletesen úgy, mint az igazi!

Ahogy ígértem, itt a „valami praktikusabb”, mégpedig szíves kulcstartók, természetesen bőrből. A koncepció nagyon egyszerű: a belsejében egy vaslemez van, ettől lesz erősebb is, vastagabb is, illetve ennek a nyúlványára van felszerelve a lánc. Hogy még ducibb legyen a szív, plusz egy réteg bőrt ragasztottam a vasra (lásd képek).

Végül 7 darab készült, és mind gazdára lelt. :)

hun Kelta csomó

October 6, 2016,Handicraft

Maradtam az eddigi sémánál, de kicsit feljavítottam: sikerült szereznem valódi bőrt! Így most már kizárólag hagyományos nyersanyagokból készíthettem el ezt a kelta csomót ábrázoló díszt. A képlet a szokásos, csak szegecs és varrás, semmi ragasztó, direkt úgy csináltam, hogy passzoljon a korhoz. A bőrt varrni külön érdekes volt, mivel meglehetősen kemény és a saját káromon tanultam meg, hogy egy közönséges tű nem fogja átszúrni (egyet sikerült elgörbíteni, másikat ketté törni).

Következőnek valami praktikusabb tárgy elkészítését tervezem, de persze abban is lenne felhasználva bőr.

Már 3 éve annak, hogy utoljára jelentkeztem a Codename Z-vel kapcsolatban. Még 2013. márciusában raktam ki a legutolsó állapotát a játéknak, amit le is lehetett tölteni, és utána úgy tűnhetett, hogy ennyi volt, vége, nem lesz már belőle semmi, vaporware lett... de nem! Tény, hogy nem foglalkoztam vele évekig, mert az egyetemen bejött a szakirány és a féléves programokat írtam, meg a szakdolgozat projektet, vagy ha pedig épp nem azt, akkor arduino-ra fejlesztettem és ez gyakorlatilag felemésztette minden időmet, de ennek most vége, az egyetemmel kész vagyok, így a hozzátartozó projektekkel is, és most az elmúlt 2 hónapban szinte nonstop a Codename Z fejlesztésével voltam elfoglalva.

Az eddigi fontosabb újdonságok:

  • Lua script rendszer, amellyel bármilyen komplex működést le lehet kódolni a pályáknak.
  • Mentés, ezzel egyúttal megoldottá vált, hogy át lehessen járni pályák között, és vissza is lehessen térni régi helyekre. (A Lua kódot is menti, majd onnan folytatja)
  • Brutális render optimalizáció, modern Intel processzorokon 40-90 frame/sec-el is elfut (és ez még nem a vége!).
  • Teljes joystic támogatás, lehet gamepad-al is játszani, ha valakinek ez a szíve vágya.
  • A falak rajzolása teljesen újra lett gondolva, a szerkesztőn belül voxelenként megrajzolhatóak az egyes csempék.

...na meg hát nagyjából a fél programot újraírtam, csak azok semmi említésre méltó újdonságot nem hoztak be, de a jövőbeli frissítéseket megalapozták. Inkább ezekkel ment el az idő java része, úgyhogy ezért tűnhet még úgy, hogy nincs olyan sok újdonság.

Ez egyelőre még az alpha verzió, de közeleg a béta, aminél már publikálni fogom a pályatervezőt is. Az lenne az ötlet, hogy bárki tudjon pályákat csinálni hozzá és remekül moddolható legyen. Az alap sztory kampányra is ez az elképzelésem, hogy alapvetően outsource-olom minél több embernek a pályák elkészítésének a feladatát, így azok igazán változatosak és kreatívak lesznek (elvégre ezen áll vagy bukik az egész, nem az engine-en).

Na és a lényeg, egy kis demó!