Vecsey Balázs vagyok, mérnök informatikus, jelenleg a Wombo Games nevű Dán startup-nál dolgozom. Ezt az oldalt azért hoztam létre, hogy megosszam azokat a munkáimat, amelyek mások számára is érdekesek vagy hasznosak lehetnek.
Miután gyerekként kimerítettem a rendelkezésemre álló LEGO kockákban rejlő potenciált, valami olyat kerestem, ami kevésbé limitál a kreativitásban. Mindig is érdekeltek a videojátékok, így azok fejlesztése egy logikus következő lépés volt. Eleinte meglévő játékokhoz készítettem pályákat, főleg a Jazz Jackrabbit 2-höz, majd végül elkezdtem különféle programnyelveket tanulni, és azokban írni saját játékokat teljesen nulláról.
Egyéb érdeklődési kör
Szeretek mindenfélét kipróbálni, de a fő fókusz a videójátékfejlesztés, elektronikák Arduino-val, és saját LEGO készletek tervezése. Olykor kombinálom ezeket, így születnek a mindenféle automatizált vagy távirányított LEGO-k. A Fejlesztői blogom célja ezen és szakmai területeken készített munkáim ismertetése, lehetőség szerint alapos leírással és instrukciókkal, hogy mások számára is hasznos lehessen saját projektjeikhez.
Az elkészült és publikált játékaim és alkalmazásaim ingyen letölthetők a Munkáim menüpont alatt. Vagy nézz szét a Fejlesztői blogomban, hátha van az alábbi kategóriák között egy ami érdekel:
Szakmai tapasztalatok
Legyen szó webről, videojáték- vagy alkalmazásfejlesztésről, jellemzően full-stack fejlesztőként dolgozom. Ez különösen igaz a saját projektjeimre, ahol egyedül vagyok, így minden feladat rám hárul. Az évtizedek során számtalan programozási nyelv és fejlesztői környezet fortélyait sikerült elsajátítanom. Ezek közül a legutóbbiak, fontossági sorrendben:
- Unity UI Toolkit
- C# / .NET Core
- C/C++
- Arduino C/C++
- Squirrel
- GLSL
- React
- TypeScript / JavaScript
- HTML5
- SCSS / LESS
- Regex
- ASP.NET MVC
- ASP.NET Web Forms
- MSSQL
- MySQL
- Inno Setup
- NSIS
- Frontend
- UX design
- SEO
Munkahelyek és végzettség
-
2023 – mostFőállású UI fejlesztő a Wombo Games-nél. Egy új játék készítése Unity Engine-ben. Kezelőfelület fejlesztése UI Toolkit-el, shader programozás.
-
2021 – 2023Főállású medior frontend fejlesztő a CREY Games-nél. Weboldal, és szerkesztőn belüli UI fejlesztése ReactJS és TypeScript-el. Játékok készítése a platformra.
-
2016 – 2020Főállású szoftver fejlesztő az EPAM Systems-nél. Frontend webfejlesztés ASP.NET MVC és Web Forms-al.
-
2011 – 2016Óbudai Egyetem Neumann János Informatikai kar, mérnök informatikus diploma (BSc).
-
előtteRészmunkaidős/szabadúszó full-stack PHP webfejlesztő a középiskola és egyetem alatt.